چک لیست سئو

ساخت وبلاگ

وقتی که یک کمپانی فرآورده و محصولی را ساخت و ساز می نماید چک لیست سئو توقع دارد که بتواند آنرا به راحتی به فروش رساند. البته پیش از آن بایستی نامی مطلوب برای آن گزینش کرد. تعیین نام برای مال شغل بسیار دشواری میباشد. در شرایطی که نامی که شما برای جنس آخری گزینش میکنید جالب نباشد، کوشش های بازاریابی شما برای جذب استفاده کننده و خریدار دوچندان میگردد. یک اسم نامناسب ممکن میباشد که سبب ساز گردد شما به هیچ عنوانً نتوانید کالای خویش را به فروش رسانید.

برای ادامه این نوشته‌ی‌علمی قصد داریم یک‌سری نکته بی آلایش البته بسیار اصلی را در گزینش اسم یاد‌آوری کنیم. در شرایطی که قصد ساخت‌و‌ساز یک فروشگاه اینترنتی را دارید این نصیب از نوشته‌ی علمی را از دست ندهید!

چرا نام متاع اساسی میباشد: اسم جنس در seo تارنما شما چه نقشی بازی می نماید
در بیزنس، اسم معمولی ترین چیزی میباشد که میتوان از آن متنفر شد. (در بازاریابی برای توضیح این مقاله همواره تنفر دوست داران مجموعه ها از یک دیگر را نمونه میزنند. از جملهً طرف داران دسته برد، از گروه استقلال تنهاً به خیال اسم آن متنفر میباشند و اهمیتی به طرز بازی این گروه نمیدهند.) برای مثالً یک کمپانی بستنی قیفی سازی اسم کیم های خویش را از روی تولیدات کمپانی اپل (شرکتی آمریکایی که تلفن همراه های هوشمند و لپتاپ های آن مشهورند) گزینش نموده است. و مشتریان حتی پیش از پیشنهاد بستنی قیفی چگونگی آن را از روی اسم آن قضاوت خواهند کرد. در واقع مخاطبان در بین اسم کیم و کیفیتی که جنس اپل دارااست یک این همانی تولید می نمایند. ( این همانی در روانشناسی حالتی میباشد که شما دو پدیده گوناگون را بدلیل یک نقطه مشترک همسان فرض میکنید.)

اسم کالای شما فقط عاملی میباشد که در کاتالوگ کالاهای مارک شما نوشته میگردد و به همین آسانی اسم یک محصول می‌تواند توفیق فروش آن را ضمانت نماید.

نمونه: قورباغه مایوس اسم نوعی بستنی قیفی خوشمزه میباشد، متاع بسیار خوب میباشد اما گزینش اسم وحشتناک بد میباشد. چه کسی خواستار آزمون قورباغه (قورباغه بسیار خوشخوراک میباشد البته مشاهده کرد همگانی درباره طعم آن منفی میباشد.) برای دسر میباشد؟

اسم یک جنس به خیال و خاطر سپاری آن را تسهیل می نماید. اسم های بغرنج در صنعت های متفاوت را میتوان نمونه زد که خویش اسم بازدارنده به خیال سپاری فرآورده پایانی کمپانی می‌گردد.  

دو استدلال به خیال سپاری فرآورده و ترغیب کاربر به خرید جنس از مهم‌ترین دلایلی میباشد که بایستی برای تعیین اسم مطلوب برای تولیدات تولیدی خویش، فرصت کافی صرف نمائید. می دانیم که فرصت شما محصور میباشد البته اطمینان نمایید هنگامی که صرف گزینش اسم مطلوب می‌شود، تماماً نفیس و سودآور میباشد.

درپی راهکاری مطلوب برای گزینش اسم مطلوب برای تولیدات ارائه شد‌ه‌است.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 369 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 16:48


خیلی خلاصه بخوام بهت بگم دو عدد دلیل نقش حیاتی رو توی جايگاه بندی وب سایت ها و حاصل گوگل بازی می کنن. چک لیست سئو اولیش چگونگی محتوا و دومیش چگونگی پیوند هاست.

پس فرایند سئویی که ما می بایست ایفا بدیم می بایست یا این که به بهبود محتوای ما منتهی بشه یا این که به بهبود چگونگی لینک و پیوند بیلدینگ.

اینجا تارنما‌های کودک ممکنه به خودشون بگن که ما که‌این چیزا رو نداریم چیکار کنیم؟!

اگه برای تو هم این پرسش پیش اومده توی مابقی یادگرفتن با ما همپا باش.

 

روند اجرا seo وبسایت
قبلا که بدین فرآیند اشاره کنیم، بایستی بدونید که با اعمال دادن روند پایین شما وبسایتتون رو تا حد خیر با صرفه میکنید البته نباید انتظار داشته باشید که یک شبه در حاصل نخستین گوگل باشید و داده های عددی فروش های سایتتون تحت و رو بشه.

اصلی وجود ندارد سایتتون یه وبسایت فردی میباشد یا این که یک وب سایت گرانقدر فروشگاهی. مراحلی که به‌دنبال میگیم برای هر نوع سایتی مخصوصا سایتی که با وردپرس پباده سازی گردیده، کاربردیه.

کلاً عملیات بهینه سازی وب سایت یه عمل حوصله فرساست که بایستی به صورت همیشگی و با صبر فراوان جاری ساختن بشه.
اگه اخیرا وبسایتتون رو بالا آوردید، یک‌سری ماهی ارتفاع میکشه تا گوگل به تارنما شما تماما پشت گرمی کنه و تو حاصل شیت نخستین ظواهر بشید.
 

پیش نیازها و ابزار های ما یحتاج در بهینه سازی
او‌لین کاری که می بایست در عملیات seo وبسایت جاری ساختن بدید، استعمال از ابزارهایی است که به طور بدون پول و به آسانی میتونید از اون ها استعمال نمایید.

تصویب وب سایت در کنسول گوگل (Google Search Console)
وارد حساب جیمیل خودتون بشید
به شیت گوگل وبمستر وارد گردید
بر روی Add a property کلیک نمایید
از منوی بازشده تارنما رو گزینش فرمایید و آن گاه نشانی ظریف سایت خودتون رو وارد فرمائید
بر روی Continue کلیک نمایید
یک نحوه برای پذیرش وب سایت خودتون گزینش فرمایید، نحوه پیشنهادی گوگل آپلود کردن یک پوشه در هاست و در برگه مهم تارنما میباشد

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 233 تاريخ : دوشنبه 29 فروردين 1401 ساعت: 19:06


آن را به یک‌سری نصیب تقسیم کرده ایم. درین بررسی لیست کوشش گردیده تمامی قسمت های چک لیست سئو اساسی بهینه سازی مشمول اصول مبنا seo، بهینه سازی فنی، seo داخلی و محتوا، سئوی خارجی پوشش داده خواهد شد. زمانی از این تحلیل لیست به کارگیری می‌کنید ممکن میباشد اکثری از این نکات را در وبسایت خویش رعایت کرده باشید. ولی حتما مورد هایی می‌باشند که نیاز به پژوهش دوباره و بهبود دارا‌هستند. بعضی از مورد های این بررسی لیست ها ممکن میباشد مرتبط با تارنما شما نباشد. کافی میباشد صرفا روی مورد هایی که مرتبط با شما میباشد تمرکز نمایید. به ترتیب محاسبه لیست وب سایت خویش را تحقیق نمایید. جاهایی که نیاز به اصلاح و بهبود دارا‌هستند را معین فرمایید و با طراحی برنامه آن‌ها را برطرف فرمایید. برای حل برخی اشتباهات به یاری اشخاص فنی و طراح وبسایت خویش نیاز خواهید داشت. با همیاری و فعالیت گروهی بدون شک برطرف کردن هیچ یک از این مفاد مشقت بار نخواهد بود.

بررسی لیست مبنا بهینه سازی
در صورتی بهینه سازی وب سایت خویش را جدیدا استارت نموده اید به طبع گزینه هایی در‌این قسمت وجود داراست که نیاز به بهبود دارااست.

اتصال تارنما به گوگل سرچ کنسول
گوگل سرچ کنسول یکی‌از ابزارهای خییلی قدرتمند و مجانی میباشد که بوسیله گوگل ارائه میشود. این ابزار به صورت خلاصه برای رسیدگی گزینه های ذیل به شما امداد می نماید

برای کدام کلمه ها کلیدی بیشترین بازدید را دارید
ارسال نقشه وبسایت
برطرف کردن خطاهای سایت
اخذ پیام از دسته جستجوی Google
حذف لینک و پیوند های مخرب وبسایت


اتصال وب سایت به گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس یک ابزار تجزیه و بررسی بازاریابی بدون پول میباشد. این ابزار به شما قابلیت و امکان می‌دهد داده های ارزشمندی را درباره تعداد اشخاصی که از تارنما شما بازدید می نمایند، شیوه ورود به وبسایت شما و روش تعامل با صفحه های را ببینید.

اتصال تارنما به Bing Webmaster Tools
موتور جستجوی Bing به اندازه گوگل دوست داستنی وجود ندارد. البته تا یک سوم از آحاد جستجوها در Bing اعمال می گردد. به این ترتیب قیمت آن را دارااست که seo گردد. ولی نکته حائض اهمیت در به کار گیری از این ابزار خصوصیت های خیر مانند داشتن ابزار بدون پول بازرسی کلمه ها کلیدی میباشد.


نصب افزونه های seo برای وردپرس
اگر که سایت شما با CMS وردپرس پباده سازی گردیده باشد می‌توانید از افزونه های seo داخلی به کارگیری نمایید. یکی دوست داستنی ترین افزونه های سئوکه در بخش اعظمی از وب سایت ها آیتم استعمال قرار می‌گیرد، افزونه یوآست است.

ساخت و تصویب نقشه وبسایت
غرض از نقشه وب سایت این میباشد که به موتورهای کاوش یاری دهد تا صفحه های اساسی خیس وب سایت را به خیر و خوبی شناسایی نمایند.  نقشه تارنما در واقع لیستی از URL ها میباشد که محتوای اساسی وب سایت شما‌را معلوم می نماید. پس از ساخت‌و‌ساز نقشه وب سایت میتوانید به یاری گوگل سرچ کنسول آن را به گوگل معرفی نمائید. تصویب نقشه تارنما در گوگل روی seo وب سایت شما اثر قابل توجهی خواهد داشت.

ساخت فولدر Robots.txt
پوشه Robots.txt  برای مشخص و معلوم کردن این میباشد که چه صفحه ها و فولدرهایی را موتور کاوش قادر است ببیند و به چه صفحاتی را نباید وارد گردد. بعضی از CMS ها به صورت خود کار این پوشه را ساخت‌و‌ساز می نمایند. البته در حالتی‌که که از وبسایت اپلیکیشن نویسی گردیده به کارگیری می‌کنید می بایست قطعا این پوشه را ساخت‌و‌ساز نمایید.

تحلیل کردن Manual Actions
گوگل در شکل مشاهده نقض مقررات موتورهای کاوش، ممکن میباشد با Manual Actions تارنما را جریمه نماید. این گزینه معمولا به جهت وجود محتواهای غیر اخلاقی و بی چگونگی، وجود لینک و پیوند های ساختگی، seo کلاه سیاه صورت می‌دهد. برای این که پژوهش گزارش Manual Action  می بایست به سرچ کنسول مراجعی فرمایید.

امکان ایندکس شدن تارنما
چنانچه تارنما شما در درحال حاضر پباده سازی میباشد در صدر ممکن میباشد طراح تارنما شمارا روی نوایندکس (Noindex) قرارداده باشد. پس از فراهم شدن تارنما مسلما بایستی دسترسی موتور های کاوش را به سایت یا این که صفحه ها وبسایت خویش گشوده فرمائید. کاهی تایم ها در بعضی از صفحه ها به غلط تگ نوایندکس درج شد‌ه‌است. مسلما دسترسی موتور کاوش را به‌این صفحه ها گشوده فرمایید تا محتوای شما در نتیجه ها اکران داده گردد.

تحلیل لیست seo برای یافت کردن کلمه ها کلیدی
فارغ از یک مراحل تفحص لغت ها کلیدی آحاد پروسه بهینه سازی پیش رو قادر است با باخت مواجه خواهد شد. یکی‌از قسمت های اساسی تحلیل لیست seo 2021 جستن لغت ها کلیدی میباشد. در اینجا لیستی از مورد های مورد نیاز به پژوهش لغات کلیدی بیان شده میباشد. با جاری ساختن مفاد مذکور در آنالیز لیست بهینه سازی برای لغت ها کلیدی، می‌توانید عبارات درست را برای تجارت خویش گزینش فرمایید.

شناسایی رقبای
یکی‌از سریع ترین رویکرد ها برای کشف کردن لغات کلیدی، جستن کلماتی میباشد که رقبای شما برای آن جايگاه حصول کرده اند. هیچ زمان اسکن کردن استراتژی رقبا راه‌حل قابل قبولی برای توفیق در seo وجود ندارد. ولی تجزیه و ارزیابی رقبا میتواند برای گزینش استراتژی بهینه سازی راه حل قابل قبولی باشد. به امداد ابزارهایی مانند ahrefs  یا این که SEMrush می اقتدار پژوهش کرد که رقبای شما با چه کلماتی سکو گرفته اند. این لغات را قطعا در لیست عبارات خویش قرار دهید و آنها را آنالیز فرمایید. در فیض میتوانید لغت ها مطلوب بیزنس خویش را گزینش نمائید.

شناسایی لغت ها کلیدی پول ساز
این لغات مواقعی می باشند که میتوانند باعث به فروش و بالا بردن نرخ تبدیل شوند. معمولا این لغات دارنده مشقت بالایی می باشند و رقابت متعددی دارا هستند. نباید نگران این کلمه ها باشید شای

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 190 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 18:59

Sitemap مبنی بر دو نوع HTML و XML هست. چک لیست سئو هر یک از آنان دارنده بها و استعمال متفاوت برای باصرفه‌سازی موتور کاوش می‌باشند. نقشه تارنما HTML در مرتبه نخستین برای دسترسی یوزرها  به ساختار تارنما شما پباده سازی گردیده است. نقشه وبسایت XML منحصرا ضمانت می‌نماید که خزنده‌های موتور کاوش URLهای لیست گردیده بر روی وبسایت را ایندکس نمایند. هر sitemap دارنده نقاط قوت و ضعف برای به کارگیری در seo می‌باشند. بدین ترتیب اصلی میباشد نقش‌های آن‌ها را برای نرم‌افزار بهینه سازی تارنما ادراک کنیم.

1- نقشه وب سایت XML 
از‌آنجا‌که نقشه‌های وبسایت XML آسانتر می باشند و به صورت معمول به فهم کمتری در دنیای بازاریابی نیاز دارا هستند آغاز به توضیح اینها میپردازیم. XML مخفف Extensible Markup Language یا این که گویش علامت‌گذاری قابل توسعه و گسترش است. این نقشه وبسایت شبیه HTML میباشد و بوسیله بدنه قاضی مشابهی تعریف‌و‌تمجید میگردد؛ ولی برای ارسال محتوای آحاد وب سایت به موتورهای کاوش بایستی دارنده فرمت نقشه تارنما XML باشد تا قرائت آن برای موتورهای کاوش قابل فهم و شعور باشد؛ در حالیکه HTML در مرتبه نخستین برای آرم‌گذاری پوشه‌های متن با پوسته‌بندی و تگ‌های پیوند‌دهی برای ساخت محور صفحه های اینترنت به کارگیری می گردد، به این ترتیب برای ساخت یک نقشه وب سایت دیداری و قابل ادراک برای یوزرها به کار گیری میگردد. XML به صورت معمول برای لیست‌های URLها و داده ها مربوط به آنان به کار گیری می شود.
یک نقشه تارنما XML یک نوع لیست آرم‌گذاری گردیده با XML میباشد به طوریکه موتورهای کاوش می توانند به سادگی داده ها را درباره URLها بگیرند تا تارنما ساخت و ساز گردد. در صورت تحت یک نقشه وبسایت XML نشانه داده گردیده‌است.

موتورهای کاوش و خزنده‌های دیگری می‌باشند که صرفا از نقشه وبسایت XML استعمال می‌نمایند. برای بهینه سازی، یک نقشه وبسایت XML یک احضاری برای خزنده URLهای لیست گردیده‌است. این یک منش درخواست موتورهای کاوش برای پژوهش وب سایت (crawl) و ایندکس صفحه ها لیست گردیده می باشد.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 291 تاريخ : پنجشنبه 25 فروردين 1401 ساعت: 15:11

1- برای تشکیل داد پوشه robots.txt به ورقه اساسی‌هاست چک لیست سئو خویش در سی پنل یا این که دایرکت ادمین بروید.
2- بعد بر روی file manager کلیک نمایید.
3- وارد فایل public_html گردید.
4- درین فولدر یک پوشه تازه ساخت‌و‌ساز فرمایید به اسم robots.txt.
5- بر روی فایلی که ساخت و ساز کرده‌اید دو توشه کلیک نمائید تا در کامپیوترتان ذخیره گردد. آن گاه آن را با اپلیکیشن notepad گشوده فرمایید و اوامر ما یحتاج را در آن وارد کرده و تغییرات را ذخیره فرمایید.
6- پوشه را مجدداً درهاست خویش جایگزین پوشه قبل نمائید.
در تک تک فرایند دقت داشته باشید که فولدر robots.txt نسبت به کوچکی و بزرگی حروف حساس میباشد. اسم خویش فولدر می بایست با حروف خرد نوشته گردد. در تایپ کردن اوامر نیز به کوچکی یا این که بزرگی اسم فولدر‌ها اعتنا فرمایید.

باصرفه‌سازی پوشه robots.txt برای seo
از حیث بهینه سازی یک سری گزینه راجع‌به پوشه robots.txt وجود داراست که می بایست به آن ها دقت گردد:
-    فولدر‌هایی که در فرمان disallow قرار می گیرند، در مجموع خزیده نمی شوند. به‌این مفهوم که حتی پیوند‌های باطن این فولدر‌ها نیز تبدیل به نوفالو می شوند. براین اساس در‌حالتی که قصد دارید لینک و پیوند‌های درون ورقه فالو باشند از طریق دیگری به مکان disallow به کار گیری نمائید.
-    به کار گیری از فرمان disallow برای عدم اکران اطلاعاتی مانند داده ها محرمانه یوزرها بی‌منفعت میباشد؛ چراکه ممکن میباشد شما از صفحه های دیگر وبسایت به‌این شیت لینک و پیوند داده باشید و در فیض خزنده‌ها یا این که ربات‌ها از روش آن پیوند‌ها به ورقه نام برده رسیده و آن را ایندکس کنند.
-    معمولاً داده ها پوشه robots.txt در موتورهای کاوش برای یک روز در کش ذخیره میگردد؛ لذا در حالتی که محتوای این پوشه را تغییر تحول دادید و قصد دارید موتورهای کاوش زودتر از این تغییرات با خبر شوند، مایحتاج میباشد فولدر را مجدداً در کنسول گوگل قرار دهید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 113 تاريخ : چهارشنبه 24 فروردين 1401 ساعت: 17:27

مقصود شما از لینک و پیوند سازی، چک لیست سئو افزایش درجه تارنما و ورود بیشتر مخاطبان به آن میباشد. بدین ترتیب شما بایستی لغت ها کلیدی پرجستجو در موتورهای کاوش را از روش قابل انعطاف افزارهایی مانند Moz استحصال نمائید و بر به عبارتی شالوده، کلمه ها کلیدی را در پیوند های وب سایت خویش قرار دهید. فراموش نکنید که کلمه ها کلیدی و ایجاد محتوا بهینه سازی گردیده، یک کدام از اصول پیوند سازی داخلی و فرنگی میباشد.

چه‌طور یک استراتژی درست برای پیوند سازی داخلی انتخاب کنیم؟
صفحه های توان خویش را شناسایی نمایید. صفحه ها «اقتدار» صفحه های دارنده بیشترین بک لینک و پیوند و آتوریتی میباشند. یعنی از به عبارتی شیت‌ای که برای آن بک پیوند متعددی گرفته‌اید و لندینگ پیج شما شد‌ه‌است، به صفحه های دیگر اینترنت‌سایتتان پیوند داخلی بدهید. اعتنا داشته باشید که برای پیوند‌های داخلی نیز بایستی از انکرتکست مطلوب و مربوط به بیزنس خویش به کارگیری فرمائید.

رایج‌ترین اشتباهات در پیوند سازی داخلی
در پیوند سازی‌ های داخلی نیز اکثر زمان ها مدیران تارنما‌ها چندین خطاها مشترک دارا‌هستند:

پیوند داخلی شکسته
لینکی میباشد که مخاطب را به ورقه‌ای هدایت می‌نماید که محتوای ناقص داراست.

 لینک و پیوند داخلی به کاغذ ریدایرکت
در شرایطی‌که کاغذ‌ای ریدایرکت 301 شد‌ه‌است نباید به هیچ عنوان بدین کاغذ پیوند داخلی اعطا کرد چرا‌که سبب سردرگمی اسپایدرها و خزنده‌های گوگل می شود.

صفحه های دارای اعتبار با پیوند‌های داخلی فراوان
تولید پیوند‌ های داخلی فراوان در ورقه‌ای از وبسایت که اعتبار و رنکینگ بالایی در گوگل استخراج کرده ممکن میباشد به سئوی این کاغذ لطمه وارد نماید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 23 فروردين 1401 ساعت: 14:40

محتوا به طور بدون واسطه در بازاریابی چک لیست سئو و جايگاه تارنما اثر گذار میباشد. گوگل طی سال‌های اخیر به محتوا عنایت متعددی داده و بارها به‌این نکته تاکید نموده است. الگوریتم های مختلفی مثل پاندا به دلیل تحقیق چگونگی محتوای مطالب تهیه و تنظیم گردیده اند. از این رو مایحتاج میباشد التفات ویژه ای برای سئوی محتوا قائل گردید. برای پیشنهاد ساخت‌و‌ساز محتوای seo گردیده کلیک نمائید.
اصلی ترین عاملی که به درجه تارنما زخم وارد می‌نماید و گوگل آن را جریمه می‌نماید محتوای اسکن (Duplicate content) میباشد. همینطور محتواهای بی چگونگی (Thin Content) هم از سوی گوگل شناسایی گردیده و برای شما امتیاز منفی به یاور خواهند داشت. 

برای ارتقای چگونگی محتوای وبسایت ما یحتاج میباشد این نکات را بدون شوخی بگیرید:

به طور همیشگی به ساخت و ساز محتوای نفیس و مطلوب در حوزه استخراج و کارتان بپردازید.
لغت ها کلیدی را داهیانه تعیین فرمایید و به صورت مطلوب و به تعداد کافی در متن بکار ببرید.
از تیتر و پایین تیتر‌های دیدنی و بهینه سازی گردیده به کارگیری فرمایید.
کلمه ها کلیدی را به گونه های متفاوت و با هم خانواده هایشان در متن بکار ببرید.
محتوا را برای استفاده کننده ساخت نمایید و برای موتورهای کاوش seo نمائید.
هر نوشته ی علمی فقط و فقط یک تگ H1 خواهد داشت و در تعیین بقیه تگ‌ها هم اعتنا نمایید.
محتوا صرفا متن وجود ندارد از التفات تصویر و سئوی تصاویر غافل نشوید. 

یک شیت بهینه سازی داخلی گردیده و ایده آل چه مشخصاتی داراست؟
محتوا مخصوص و کیفیت خوب داشته باشد
محتوا یک مسئله یا این که شی را توضیح داده و غرض مشخصی داشته باشد
به برگه Homepage  لینک و پیوند داده گردیده باشد
به شیت گروه بندی‌ها لینک و پیوند داده گردیده باشه
تیتر کاغذ با لغات کلیدی استارت گردیده باشد

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 22 فروردين 1401 ساعت: 14:31

لینک و پیوند‌های فالو (Dofollow) چک لیست سئو و نوفالو (Nofollow) فاکتور بسیار مهمی  در با صرفه‌سازی وب سایت برای موتورهای کاوش میباشند. تمامی تارنما‌ها و صفحه ها اینترنت یه یک طرز یا این که به وسیله پیوند‌های دیگر با هم رابطه برقرار می‌نمایند. ساختن بک لینک و پیوند، جزئی از بهینه سازی فرنگی میباشد و استخوان‌بندی توفیق هر وب سایت میباشد. درین نوشته ی علمی به نظارت آن‌ها و تفاوت پیوند‌های فالو و نوفالو خوا هیم پرداخت. وقتی که پست یا این که شیت جدیدی را اضافه می کنید، ربات‌ها یا این که خزنده‌های گوگل آن کاغذ یا این که پست را کراول می‌نمایند. فرض نمائید که در درحال حاضر تایپ کردن یک مقاله می باشید و در آن پست شما پیوند‌های داخلی و یا این که پیوند‌های فرنگی وب سایت‌های دیگر را به تارنما خویش اضافه میکنید. در اینصورت زمانی که گوگل آن پست را کراول می‌نماید، این پیوند‌های داخلی و فرنگی را نیز دنبال خواهد کرد. زمانی که لینکی فالو (Dofollow) میباشد بدان معناست که شما هم نیز محتوای پیوند را پر ارزش می دانید؛ به صورت پیش‌فرض همگی پیوند‌ها فالو می‌باشند و گوگل نیز این لینک و پیوند‌های داخلی و فرنگی را ردیابی می‌نماید. 

وقتی که لینک و پیوند‌های داخلی یا این که پیوند‌های فرنگی را در پست خویش اضافه میکنید و یک تگ نوفالو درین پیوند‌ها قرار می‌دهید در فیض گوگل آن لینک و پیوند را دنبال نمی‌نماید؛ این بدان معناست که‌این پیوند‌ها کراول نمیشوند و به این ترتیب بدین پیوند‌ها نوفالو (Nofollow) گفته میشود. دراین باره شما این لینک و پیوند‌ها را تأیید نمیکنید و صرفا این لینک و پیوند‌ها بوسیله بازدیدکنندگان و خیر گوگل دنبال خواهند شد. براین اساس در حال حاضر میدانیم که در شرایطی‌که به گوگل اذن دهیم پیوند‌های فرنگی (پیوند‌هایی که از وب سایت دیگر به سایت ما لینک و پیوند داده میشود) در محتوای ما (پست) کراول شوند این لینک و پیوند‌ها، لینک و پیوند‌های فالو نامیده می گردند و در صورتی‌که تگ نوفالو را در پیوند‌های فرنگی در وب سایت خویش اضافه کنیم در سود لینک و پیوند‌ها، لینک و پیوند‌های نوفالو نامیده میگردند.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 21 فروردين 1401 ساعت: 14:35

سرعت وب سایت امروزه التفات متعددی پیدا نموده است. چک لیست سئو از یک‌سو یوزرها نمی‌توانند تارنما‌هایی با سرعت تحت را بپذیرند و با آن شغل نمایند. از سوی دیگر هم گوگل به اینگونه وب سایت‌هایی درجه‌های بالایی نمی‌دهد. در فیض اینترنت‌مسترها از هر راهی برای بالابردن سرعت وبسایت خویش یاری می گیرند.

به کارگیری از کلودفلر تأثیر متعددی بر بالابردن سرعت لود وبسایت خواهد داشت. چون درخواست‌های یوزرها برای داده ها وب سایت شما‌را با به کارگیری از داده ها کش‌گردیده روی مجاورت‌ترین سرور به مخاطب اکران میدهد. به همین برهان سرعت جواب‌گویی به درخواست استفاده کننده به‌شدت ارتقاء می یابد. با ارائه داده ها کش‌گردیده به درخواست استفاده کننده، تارنما شما زمان کافی برای ارسال داده ها مایحتاج کش‌نشده را خواهد داشت. فیض این فرآیند چیزی وجود ندارد جز ارتقاء تجربیات کاربری وبسایت.

این امکان در کنار بالابردن سرعت تارنما، منجر محافظت پهنای باند وب سایت هم می شود. چون بخشی از داده ها لازم یوزرها از روش سرورهای کلودفلر ارسال گردیده و کاری به سرور تارنما شما ندارد.

ارتقاء امنیت وب سایت
زمانی‌که وبسایت شما به کلودفلر متصل می شود، کلیه داده ها آن بوسیله سرورهای کلودفلر بررسی گردیده و با مشکلات یا این که اشتباهات امنیتی عکس العمل می گردد. فاکتورهایی که کلودفلر در داده ها تارنما شما چک می‌نماید مشمول نشانی آی پی یوزرها، درخواست آنان، تعداد درخواست در دقیقه و مواقعی شبیه این‌ها میباشد. این داده ها می تواند یوزرها جعلی، ربات‌ها و هجوم ها احتمالی را تشخیص داده و با آن ها عکس العمل نماید. خلال این شما می توانید پیکربندی خاصی هم روی سرورهای کلودفلر جاری ساختن دهید تا به‌تیتر یک فایروال منحصر به فرد برای وب سایت شما فعالیت نماید.

زمانی‌که وب سایت شما به کلودفلر متصل شد، سیستم dns آن‌هم به‌نیکی زیر مدد قراردارد. درصورتی که کسی در‌پی داده ها دامنه شما باشد، فقط چیزی که مشاهده خواهد کرد داده ها سرور dns کلودفلر میباشد. درنتیجه داده ها حقیقی سرور تارنما شما نهفته و امن خواهد ماند.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 122 تاريخ : شنبه 20 فروردين 1401 ساعت: 14:49

داشتن استراتژی در بهینه سازی لازمه چک لیست سئو هر seo عمل تخصص دارد. در صورتی‌که یک سئوکار استراتژی نداشته باشد نمی تواند پیروز خواهد شد. بهینه سازی یعنی گزینش مدبرانه کلمه ها کلیدی. این یک استراتژی فوق العاده در بهینه سازی میباشد. seo یعنی چه عمل کنیم تا مخاطبان هدفمند خیس بیشتری جذب کنیم؟ سئوکار قادر است با محاسبه و نظارت رقبا به استراتژی بهینه سازی دست یابد. به صورت نمونه در صورتی یک کدام از رقبا روی ایجاد محتوای وبسایت خویش، ضعیف فعالیت نموده است، ساخت‌و‌ساز محتوای هدفمند میتواند یک استراتژی بهتر در seo باشد. هر ایده ای که به بهبود بهینه سازی تارنما یاری دهد، می‌تواند یک استراتژی بهتر باشد. امروزه اکثر سئوکار های حرفه‌ای استراتژی خویش را بر مبنا ساخت‌و‌ساز محتوای منحصربه‌فرد سازه می نمایند. به کارگیری از عنوان ها خاص در تایپ کردن مقاله ها هم می‌تواند یک استراتژی بهتر seo به اکانت بیاید.

11 - داشتن طاقت در مشاهده حاصل
یک سئوکار حرفه‌ای بایستی بردبار باشد تا بتواند حاصل حقیقی و واقعی را مشاهده نماید. بهینه سازی یک فرایند زمانبر میباشد و دست کم برای دیدن سود حقیقی به سه الی شش ماه فرصت نیاز دارااست. به طورمثال، یک سئوکار نباید انتظار داشته باشد، بعد از بازه زمانی کوتاهی از تشکیل داد بک لینک و پیوند، مرتبه حقیقی و واقعی اش در گوگل به طور چشمگیری تغییر و تحول نماید و بهبود یابد. بلکه بایستی دوران ها طاقت نماید تا درجه حقیقی وواقعی اش را در گوگل ببیند. ممکن میباشد کاغذ ای از وبسایت در ماه عسل گوگل مرتبه نیکی دستیابی نماید و بعداز یک‌سری روز از حاصل گوگل ناپدید گردد یا این که ممکن میباشد به جهت رقص گوگل، وب سایت بعداز یکسری روز رده عالی، سکو عالی خویش را از دست بدهد. یا این که حتی ممکن میباشد تارنما برای مدتی از طرف گوگل پنالتی گردیده باشد. بدین ترتیب می بایست طاقت داشت تا مقام حقیقی وواقعی سکو وبسایت در گوگل معلوم خواهد شد.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 151 تاريخ : پنجشنبه 18 فروردين 1401 ساعت: 14:11

فکر کنید اخیرا به خانه جدیدتان نقل جای نموده اید چک لیست سئو و اسباب و اثاث کهنه خانه خویش را عوض نموده اید. آیا دوست ندارید وقتی که دوستانتان به خانه شما می‌آیند، مسیر نگاهشان را دنبال نمائید تا شگفتی را در فیس‌شان تماشا نمائید؟ ممکن میباشد برخی از دوستانتان به سراغ اتاق خواب شما بروند و درباره میز پیرایش اتاق شما حیث بدهند، بعضا دیگر ممکن میباشد به سراغ توالت منزل شما بروند. شما با هر یک از این اشخاص به چه شکل کردار می‌کنید؟ قطعا دوستتان را از اتاق خواب و میز پیرایش به سراغ کنسول زیبای منزلتان میبیرید تا او‌را پایین اثر قرار دهید و بقیه  دوستانتان را به تماشای جکوزی در اتاق مستر منزلتان دعوت می‌کنید. با همین نمونه معمولی، می بایست متوجه گردید که مخاطبان رفتارهای متفاوتی با همدیگر دارا‌هستند و شما نمی توانید برای همگی یک ورژن بپیچید؛ به همین استدلال شما نیاز دارید که در استراتژی پیوند سازی داخلی، مخاطبان خویش را گروه بندی نمائید و عشق مندی های هر یک را دریابید تا بتوانید به عبارتی چیزی را به ان ها ارائه دهید که به دنبالش می باشند. یکی این‌شیوه ها می‌تواند ارسال آدرس اینترنتی (نشانی اینترنتی مارکتینگ) و مالامال کردن هیبت نظرسنجی بوسیله کاربر تارنما شما باشد. سوالاتی که به طور پاپ آپ بر روی کاغذ وب سایت شما ظواهر میشوند نیز اثر گذار خواهند بود.

3.    محتوای دیدنی ساخت نمائید :

در شرایطی که تصور شما از ساخت محتوا جالب اجرا شغل های خارق العاده میباشد، عالی میباشد در نگرش خویش تجدیدنظر فرمائید؛ چون محتوا دیدنی، تعجب آور و غریب وجود ندارد؛ صرفا به طور غیرقابل‌پیش‌بینی ارائه می گردد. برای ایجاد محتوا دیدنی، عالی میباشد از گردباد فکری به کارگیری نمائید. می‌توانید کلماتی را که به بیزینس شما مرتبط می باشند، روی یک تخته بنویسید و از همکارانتان بخواهید مرتبط ترین عبارات با همدیگر را گزینش نمایند. بعد از آن از آن‌ها بخواهید کلمه ها بی ربط را برای شما مشخص و معلوم نمایند و در نقطه پایان از آنها بخواهید یک ماجرا بامزه با اطلاعاتی که روی تخته نوشته اید، برایتان تمجید نمایند. این‌سیرتکامل اقدامات قادر است جرقه ای در ذهنیت شما پر‌نور نماید تا محتوا دیدنی ساخت‌و‌ساز فرمایید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 249 تاريخ : چهارشنبه 17 فروردين 1401 ساعت: 15:43

همان گونه که بدیهی میباشد، چک لیست سئو امروزه seo نقش بسیار پر رنگ و اصلی در چشم شدن حصول و امور داراست. برای کسب سئوی مطلوب، همواره نکات و قوانینی بایستی مدنظر قرار گیرد تا بتوان مبتنی بر‌ آنها یک سئوی قادر را ارائه کرد. یکی مهم‌ترین نکات برای ارائه یک سئوی مطلوب، استعمال درست از لغت ها کلیدی میباشد. در سال‌های گذشته که بازاریابان پیرو حصول مرتبه‌های بهتر در گوگل بودند، فقط راجع به یک واژه و کلمه کلیدی وسواس به خرج می‌دادند. ولی امروزه خط مش استحصال به یک محتوای توانمند، داشتن مورد و متن توانمند هم می‌باشد. ادله مداقه این زمینه هنگامی مشخص و معلوم می گردد که درمی‌یابیم بر طبق آمارها 15 درصد از جستجوهای روزمره گوگل مشتمل بر عبارت‌هایی می باشند که تا قبل از این کسی‌ آن ها را سرچ نکرده میباشد. از آنجایی که در طی سال، تریلیون‌ها کاوش از روش گوگل اجرا می شود، می‌قدرت رقم 15 درصد جستجوی روزمره را رقم قابل توجهی در حیث گرفت. به جهت عنایت این زمینه و همینطور در‌پی روی شغل وارد شدن شیوه‌های گوناگون و منحصر برای سرچ کردن، عنایت به کار گیری از لغات کلیدی LSI یک‌سری موازی گردیده‌است.

مشاجره لغت ها کلیدی LSI از سال 2015 از سوی گوگل مطرح شد و از عنایت آن سخن کرد. با این اکنون کمپانی گوگل فرصت متعددی را برای توضیح دادن این مسئله به مخاطبان و بازاریابان اینترنتی صرف نکرد و به همین انگیزه، بخش اعظمی از اشخاص هنوز هم از ماهیت عبارات LSI دور اندیشی ندارند. LSI مخفف Latent Semantic Index (ing) میباشد که در واقع یک نرم‌افزار رایانه‌ای میباشد که برای یادگیری طیف عظیم‌ای از هم معنی‌ها بر طبق مسئله، پباده سازی شد‌ه‌است. در‌این شیوه از تکنیک‌های ریاضی برای یافتن ارتباط ها فی مابین لغت ها و مفاهیم در یک بخش از محتوا استعمال میگردد.

نسبتاً در کلیه مقالاتی که در ارتباط با LSI درج شده میباشد، این دو غرض تیتر می گردند. اولیه این که گوگل از فناوری به اسم LSI برای فهرست بندی صفحه ها اینترنت به کارگیری می‌نماید و دوم این که به کارگیری از لغات کلیدی LSI در محتوا، به شما یاری می‌نماید تا مرتبه بالاتری در Google داشته باشید. ولی از حیث فنی این دو داعیه اشتباه میباشند! درپی برهان نادرستی این داعیه را تیتر خوا هیم کرد. در واقعیت کلمه ها LSI به کلماتی گفته میگردد که از حیث مضمون‌ با زمینه آیتم گفت و گو درخصوص می‌باشند. مثلا در‌صورتی‌که درباره اتومبیل کلام میکنید، کلمه ها کلیدی LSI ممکن میباشد خودرو، موتور، جاده، لاستیک، وسیله نقلیه و گیربکس خود کار باشد. در صورتی بخواهیم تمجید ظریف‌تری از این کلمه ها ارائه دهیم می‌قدرت چنین تیتر کرد که: کلمه ها کلیدی LSI اصطلاحات مربوط به مفهومی می باشند که موتورهای کاوش از‌ آنان برای شعور عمیق محتوای یک شیت اینترنت استعمال می‌نمایند.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 16 فروردين 1401 ساعت: 15:48

تمجید کپشن را اکثر اشخاص می دانند، متنی میباشد چک لیست سئو که به همدم عکس یا این که کلیپ در کانال‌های اجتماعی منتشر میگردد. سؤال اساسی که بایستی به آن جواب بدهیم این میباشد که کپشن دیدنی چیست و چه خصوصیت‌هایی داراست. یک کپشن عالی تعامل با یوزرها را ارتقاء میدهد، شخصیت مارک شما‌را صورت میدهد و می تواند روایت و لحن مارک را توضیح دهد. اینگونه کپشنی قادر است استفاده کننده را تا انتهای متن هم پا نماید و در غایت با یک دعوت به مبادرت مطلوب، او‌را برای تعامل با شیت تشویق نماید.

نحوه اکران کپشن در کانال‌های اجتماعی متفاوت مختلف میباشد؛ از جمله، در اینستاگرام صرفا نصیب ابتدایی اکران داده میشود و استفاده کننده برای اینکه متوجه خواهد شد کپشن چیست، بایستی روی دکمه More کلیک فرمایید، البته در تلگرام کپشن به طور بی نقص میباشد. طرز اکران هم در ترغیب یوزرها برای این تحقیق این قسمت از محتوا التفات بخش اعظمی دارااست. در فضایی مثل اینستاگرام پاراگراف ابتدایی کپشن و محتوای تصویری شما می بایست به اندازه‌ای جالب باشد که استفاده کننده را برای تعقیب کردن متن ترغیب نماید تا بتواند متوجه خواهد شد در غایت متن به کجا ختم شود. در تلگرام خطوط کپشن کوتاه می‌باشند و مخاطب در به عبارتی نگاه نخستین دو تا سه خط ابتدایی را می خواند، بدین ترتیب نویسندگان مجال بیشتری دارا‌هستند که اورا برای قرائت بی نقص متن ترغیب نمایند.

کپشن اینستاگرام چیست؟
کپشن اینستاگرام متنی میباشد که پایین پست‌ها نوشته می گردد و با دقت به قضیه شیت شما اشکال مختلفی دارااست. تایپ کردن کپشن مطلوب و با اعتنا به موضوعی که دارید، در معنای توفیق برندینگ در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی میباشد.

نحوه کپشن نویسی اینستاگرام به هدفی که از تایپ کردن آن دارید، بستگی داراست. برای مثال، در صورتی‌که قصد دارید در کپشن خویش مال یا این که خدماتی را معرفی فرمائید، می توانید از سبک‌هایی مثل پژوهش مزیت‌ها، خصوصیت‌ها و دعوت به مبادرت به کارگیری نمائید. یا این که تحت عنوان مثالی دیگر در شرایطی‌که قصد دارید در کپشن خویش مورد‌ای را توضیح دهید، می توانید از تکنیک روایت‌سرایی به کار گیری فرمائید.

کپشن تلگرام چیست؟
تمجید کپشن در تلگرام هم مانند کپشن اینستاگرام میباشد، ولی طریق تایپ کردن این نوع کپشن با کپشن‌نویسی در اینستاگرام مختلف میباشد. در اینستاگرام یوزرها صرفا به پست دقت می‌نمایند و اکثری از آن ها کپشن را گشوده نمی کنند، ولی در تلگرام اشخاص انتظار محتوای متنی را هم دارا‌هستند؛ به این ترتیب احتمال اینکه کپشن را استیناف نمایند، بیشتر میگردد. ولی این زمینه نسبی میباشد، بدین ترتیب چنانچه مخاطبان شما در اینستاگرام هم کپشن را میخوانند یا این که در تلگرام هم بیشتر در ادامه محتوای تصویری می‌باشند، طبیعی میباشد.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 344 تاريخ : دوشنبه 15 فروردين 1401 ساعت: 16:17